Live While We're Young - Del 11

HEJ!!!!
GUD, förlååååt för att jag inte uppdaterat på tusen år :O :O MEN, jag har en jäkligt bra anledning, men jag kommer inte berätta då det är något väldigt personligt, men hade ni vetat, hade ni verkligen förstått. Jag loggade in idag och såg alla era fina kommentarer och kände mig tvungen, så här kommer del 11!
 
Väckarklockan ringde, idag var det fredag. Jag hade tränat med killarna hela veckan, förutom igår. Dom hade inte tid igår då dom skulle iväg, men dom skulle försöka komma och kolla idag. Jag slog upp ögonen och gick upp. Drog isär gardinerna som täckte fönstret, och hindrade solen strålar för att stråla in i mitt rum. Nu började nervositeten att komma, och jag började plötsligt att börja tänka på Mrs. Jacksons ord. Att vinnaren skulle få ett fint pris... Jag har fortfarande inte fått reda på vad priset är, eller vad det är för tävling. Jag slutade att tänka på det efter att jag dragit på mig ett par mjukis byxor (hade redan en tröja på mig) och gick långsamt nerför trappan påväg ner till köket. Mamma och pappa satt som vanligt och käkade frukost, så jag joinade dom. Efter jag ätit frukost började jag att fixa mig. Borstade tänderna, tvättade ansiktet och borstade håret. Jag hörde att min mobil plingade till när jag bytte om, så jag gick till min säng där min telefon låg slängd. Ett sms från Harry.
"Hi Jennifer! Good luck today, maybe we'll be there watching you! xx."
Jag svarade:
"Hi! :D Thank you! Hope I'll see you there! xx"
På något sätt kände jag mig mer modig, som om Harrys sms fyllde mig med energi. Inget negativt, bara en bra känsla.
 
Klockan tickade iväg, och jag satt på bussen halv 9. Jag skulle inte ha någon vanlig skoldag idag, utan vi skulle repa lite (teater också) innan showen drog igång vid klockan 3, i den stora scen salen. Jag var nervös och taggad, det kändes bra! Jag hade spelat in när jag sjöng One Thing på min telefon när det hade gått som bäst, så jag satt och lyssnade och koncentrerade mig igenom hela bussresan. Jag blundade för att se mig själv framför mig. Jag stod på en stor scen och sjöng inför tusen människor. En enda spotlight som var riktad mot mig. Okej, såhär skulle det inte riktigt vara. Jag skulle uppträda för ungefär 150 stycken, och det skulle inte vara en enda spotlight riktad mot mig. Men strunt samma, drömma kan man! Jag öppnade upp ögonen precis innan jag skulle kliva av, så jag fick bråttom med att trycka på stopp knappen. Bussen fick sakta in hastigt, vilket gjorde att jag tappade en bok ur min väska på något konstigt vis, så den hamnade en bit framför mig på den lilla "vägen" som leder igenom bussen.  Jag lyfte på mig, och skulle ta upp boken men det hade redan något hunnit göra. Jag vände mig mot höger där jag fick syn på en kille som höll i min bok. Han var riktigt snygg, så jag vart lite hypnotiserad av hans ögon, eller hela han. Han hade brunt hår som stod lite åt alla håll och kanter (med hjälp av vax I think..) på hans huvud, och nötbruns färgade ögon. Han sträckte fram handen med boken i och log mot mig.
"Uhm, here.." Sa han försiktigt.
"Oh, hehe thank you." Sa jag och tog boken. Jag råkade snudda hans hand, vilket gjorde allting lite mer pinsamt. Jag log mot honom innan jag fortsatte av bussen, och in i skolan.
 
Alla elever som skulle uppträda på ett eller annat vis hade nu samlats runt några bord i cafeterian. Vi pratade igenom dagen, och till slut räckte jag upp handen.
"Yes, Jennifer?" Sa Mrs. Jackson.
"I just wondering about.. You said that someone will win a prize?" Frågade jag. Lite sugen på att vinna, kanske?
"Oh, there will be two judges here, and one of you who will sing today will have the honor to win the prize!" Sa Mrs. Jackson glatt.
"What prize?" Frågade jag lite förvirrat. Alla stirrade ut mig, totalt..
"The band Little Mix is having a little show next saturday. The one who win will performe one of their songs with them on saturday next week! You will get the chance to make people know who you are and your voice, it'll be around 300 people there, on the street." Svara Mrs. Jackson, ännu gladare.
Jag visste faktiskt vilka Little Mix var. Jag lyssnade ganska mycket på dom för några månader sen, men sen slutade jag med det bara. Jag märkte verkligen av vilken tävlingsmänniska jag var nu, för mina nerver var värre än förut, och jag ska vinna det här priset.
 
BAD NEWS.
Jag gillar inte den här novellen så mycket, så jag vet inte hur det kommer bli.. Sorry. Men felet är att jag gillar ER så mycket, även fast jag bara vet vad ni heter i förnamn typ, haha. Sen är det så mycket som händer just nu osv, så jag vet inte om jag börjar på en annan... Fast det är ju ganska avkopplande och skönt att sitta och skriva... Men jag LOVAR att berätta!!! :D :D

Kommentarer
Postat av: mandaeliasson

jäättebraaa. <3
om du börjar på en ny ist för att fortsätta skriva på denna så gör det inget.
den andra kommer säkert bli lika braaa. <3 xx

2012-11-10 @ 19:43:10
Postat av: Novellblogg

Jag tycker denhär är bra men du känner själv hur du vill göra:) När kommer nästa kapitel?:D

Kolla gjärna in min 1D novell och lämna en kommentar om vad du tycker om den :D

2013-01-03 @ 20:58:46
URL: http://gottabemeandyou.blogg.se
Postat av: Elin

Skulle du vilja köra ett länkbyte med mig? :) - E

2013-12-30 @ 16:13:28
URL: http://ettdshow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0