Live While We're Young - Del 10

Tidigare:
Vi tränade hela musik lektionen och det gick faktiskt väldigt bra, kanske för att det inte fanns så mycket människor i närheten, men jag är nöjd. Precis när lektionen slutade och vi var påväg ut igenom dörren sa Mrs. Jackson: "Don't forget that the winner get a really, nice prize!" Vadå "vinnaren"?


Den här torsdagen var det verkligen fullt av människor i London, så när jag gick hem från skolan tog jag en genväg. Jag har aldrig gått här,  men jag tror att jag hittar. Det var byggnader på båda mina sidor, ganska gamla och stora. Jg började att höra musik..? Kom det från byggnaderna? Det hördes som om någon spelade in musik eller något där? Jag stannade upp och tittade mig förvånat omkring, och märkte snabbt vilken byggnad musiken kom från. Jag gick närmre där, och lutade örat mot väggen i hopp om att få höra mer, för det var rätt bra musik alltså. Jag visste inte vem det var, utan bara att det var en kille eller flera killar som sjöng. Om det inte fanns en tjej med en killröst, såklart. "5 minutes." Hörde jag någon ropa inifrån byggnaden där musiken kom ifrån, 5 minuter... Betyder det kanske rast? Jag hittade en dörr in till byggnaden, och tryckte långsamt och tyst ner handtaget. Det funkade, jag kunde öppna dörren. Fast sen då? Det var helt svart där inne. Jag sträckte handen, och kände något på handen så jag hoppade ett steg bakåt. Det måste varit ett svart skynke eller något? Jag gick fram och rörde det igen, absolut ett svart skynke. Jag räknade ut att jag kunde ta ett steg in i byggnaden utan att gå in i skynket, så jag gjorde det och stängde dörren tyst och långsamt efter mig. Precis när jag stängde dörren så började musik att spelas, och strax därpå började någon sjunga. Wow, vilken röst. Efter det gått någon minut började jag få lite panik av mörkret här, så jag tog försiktigt upp min mobil för att lysa lite med ficklampan. Ingenting gick snett, innan jag lös på dörren...
 
Det satt en stor, fet, hårig spindel där, och jag hatar spindlar såå mycket. Jag gjorde som vilken tjej som helst skulle göra, jag började skrika och backade in i skynket, vilket slutade med att musiken stoppades, och skynket ramlade ner med mig under det...

Kooortkort, men så får det vara. Har lite delar som inte publicerats än som finns lite huller och buller överallt, men ikväll ska jag nog fixa upp det, så det blir någon ordning på den här bloggen! :D <3

Kommentarer
Postat av: tina

haha såå grym! :)

2012-10-20 @ 22:48:52
Postat av: mandaeliasson

älskar denna fanficen, fortsätt skriva. <3 <3

2012-10-21 @ 21:04:12
URL: http://mandaeliasson.blogg.se
Postat av: Moa

längtar efter nästa del!! :D
KRAM <3<3

2012-10-23 @ 18:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0