Live While We're Young - Del 9

Tidigare:
"That's awesome!" Sa Zayn. Typ det första han sagt under tiden vi ätit middag. När Liam sa att det inte fanns något mer att berätta om dom, så kände jag hur spänt samtalet blev. Varför, finns det något jag inte vet, som jag borde veta?
 

 
Och nu var det torsdag då, och det kändes som om det var igår som jag kom hem från Spanien. Men jag hade redan hunnit träffat Harry två gånger. Klockan var strax efter 10 på förmiddagen, och jag gick till mitt skåp för att byta engelska böckerna till spanska böckerna. När jag var framme vid mitt orangea skåp hängde det en lapp stort som ett a4 papper på mitt skåp. Eller det hängde på alla skåp. Jag läste på lappen, det vsr från skolans musikal. Ja, på musiken får man välja om man vill ha vanliga musiklektioner, eller vara med på höst musikalen och sjunga, dansa och spela teater. Jag älskar att sjunga, men det vet ingen om. Ingen alls. Jag har aldrig vågat sjunga för någon, tjejen med ganska dåligt självförtroende här... Tillbaks till lappen. Musiken sökte i alla fall någon som kunde sjunga på musikalen. Här hade jag min chans att få sjunga. Frågan är bara, vågar jag?
 
Det hade nu blivit lunch efter en lång rast och engelska. Jag satt och åt lunch i ett hörn med Jane och Hilary. Skulle jag berätta min plan för dom? Nej, vi har musik efter lunch så då ska jag prata med musikläraren Mrs. Jackson. Det är typ förbjudet att kalla lärare för deras förnamn, knäppt... Lunchen gick och musiken kom. Alla eleverna strömmade in i musik salen. Några gick iväg för att träna till musikalen, och jag följde diskret med dom. När vi kom till den stora scenen så stod Mrs Jackson och en annan lärare där. Dom som inte var med i musikalen fick någon annan lärare. Jag petade Mrs Jackson lite lätt på axeln. Som tur var var det ganska mycket ljud i musiksalen. Mrs. Jackson vände sig om. "Oh hello Jennifer!" Sa Mrs Jackson glatt. Jag log mot henne. "Hi.." Jag vart avbryten. "Aren't you supposed to have a normal music lesson?" Frågade hon förvirrat. "Ehm, yes. But I saw that you searched for someone to sing on your musical, and maybe I can help?" Sa jag. "Can you sing?" Frågade Mrs. Jackson lite mer förvirrat. "I mean, of course you can help us!" Mrs. Jackson verkade ganska förvånad över att jag helt självmant bad om att få sjunga inför hela skolan, men hon var glad att jag ville det i alla fall. Vi tränade hela musik lektionen och det gick faktiskt väldigt bra, kanske för att det inte fanns så mycket människor i närheten, men jag är nöjd. Precis när lektionen slutade och vi var påväg ut igenom dörren sa Mrs. Jackson: "Don't forget that the winner get a really, nice prize!" Vadå "vinnaren"?

Nu har jag några delar i utkast, så det ska inte bli så lång väntan alls tills nästa del!! Vad tycker ni? :) Kommer bli längre och mer händelserikt lite senare!!

Kommentarer
Postat av: Moa

jättebra!! längtar efter nästa del :D
KRAM <3

2012-10-19 @ 14:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0