Live While We're Young - Del 7

Tidigare:
Jag kramade om henne och gick sedan hem. Imorgon ska jag träffa Harry, det kommer bli så kul. Medan jag gick hem tänkte jag bara på Harry, så "resan" hem, eller promenaden, gick fort. Klockan var rätt mycket, och det första jag hörde när jag steg in igenom dörren var mamma och pappa som kom till hallen för att säga hej till mig.


Kvällen när jag kom hem till mitt hus och träffade mina föräldrar gick rätt fort, och det var redan onsdags morgon. En helt vanlig onsdag väntade, med skola och så. Fast ikväll skulle det inte bli helt vanligt inte, jag skulle nämligen träffa Harry! Jag tror att ni alla har förstått det nu, så som jag tjatat om det. Jag steg upp ur min varma mjuka säng för att fixa mig. Mamma och pappa satt runt bordet och åt frukost, så jag gjorde dom sällskap och åt 2 mackor. Dom skulle precis åka till jobbet, så jag fixade mig i lugn och ro innan jag gick till bussen för att åka till skolan.
 
Skol dagen idag hade gått riktigt trögt, ingen rolig dag. Men vad spelade det för roll just nu?! När jag satt på bussen hem kom jag på mig själv med att jag var väldigt spänd inför kvällen, även fast vi var vänner och han hade frågat om jag ville komma hem till honom. Han var ju trots allt rätt söt, men jag får inte vara nervös. Tänk att det bara är en helt vanlig tjej kompis jag ska träffa, då skulle jag ju inte vara såhär upphetsad? Men det gick inte att tänka så.
 
Efter en buss resa full av tankar i mitt huvud var jag hemma och åt en skål flingor innan jag hoppade in i duschen. När jag hade duschat och ätit var klockan 4, så jag torkade håret i lugn och ro innan jag fortsatte fixet. Klockan tickade på och den vart halv 6, en halv timme kvar tills jag skulle vara hemma hos Harry. Jag tog på mig mina converse och började att gå mot Harry.
 
Efter att jag hade gått i en kvart började jag att närma mig området. Det var ett område med väldigt stora lägenheter, och jag fick en blackout. Vilken lägenhet var Harrys? Jag skulle precis ta upp min mobil ur min ficka, men då mindes jag att den ligger kvar i Spanien. Jag tänkte och tänkte, vad hade stått på lappen? Efter att jag funderat ett tag så var jag ganska säker på att jag visste vilket nummer det var, så jag gick in igenom en port, och upp för 4 trappa och stod utanför Harrys dörr. Jag hörde några röster där inne, det var absolut mer än 1, och inte bara Harrys röst, har han bjudit in fler?

Del 7!!!!!!! Kommentera exakt vad ni tycker, så himla kul att läsa! Vad ska jag göra bättre? <3

Kommentarer
Postat av: Louise

Äntligen kom det mer!!!!
Men den här delen var TOPPEN!!

"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!"

Svar: Tack så himla mycket!
odnovelleer.blogg.se

2012-10-09 @ 21:40:12
Postat av: Moa

JÄTTEBRA!! men inte för att vara sån, men kan du inte göra delarna/kapitlen lite längre ;)
KRAM <3<3

Svar: Tack!!Kan försöka, men ibland vill jag ha med vissa saker i olika delar! (:
Kram <3
odnovelleer.blogg.se

2012-10-10 @ 09:43:46
Postat av: tina

sjukt bra, hoppas du uppdaterar snart igen! så spännande ju. :)

Svar: Tack så mycket! :D
odnovelleer.blogg.se

2012-10-10 @ 10:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0