Live While We're Young - Del 6

Tidigare:
Jag var inte riktigt på humör, när jag var tyvärr tvungen att stå här och spela trevlig. Jane kom ut, och tittade nästan lite skräckslaget på dörren som öppnades. Det var ingen framme vid kassan, så jag tittade också vem det var som kom in. Är, är det sant? Mitt humör vart genast mycket bättre när jag såg vem det var.

De gröna ögonen lös upp när han steg in och fick syn på mig. Han fick många blickar från gästerna som satt runt borden. Han skyndade sig fram mot mig. Det var verkligen Harry. "Hi!" Sa han. "Hello Harry!" Sa jag tillbaks. "I tought, you lived in Sweden?" Sa han. "Haha no, I'm just swedish, but I live here!" Sa jag glatt. Jag kan inte förstå att det var just han som steg in här. "But that's perfect!" Sa han med ett smile. Jag log tillbaks. "Why haven't you answered my calls?" Nu fick hans ansikte ett frågande uttryck, men hans ögon glittrade fortfarande. "I've lost my phone, in Spain..." Sa jag. "Oh, I see. Do you work here?" Frågade han. Jag skakade på huvudet. "I'm just helping my friend Jane." Sa jag. Jag vände mig och såg att Jane stod och kollade på oss med stora ögon. Förtrollad av Harry? Oh ja. Jag log mot Jane, och hon vinkade mot Harry stelt. Harry log mot henne. "I've to go now, and yes I forgot what I wanted to buy.." Sa han och skrattade när han sa det där sista. Jag hängde på och skrattade jag med. "Can't you come to my apartment tomorrow night? At 6? We can eat dinner and just talk!" Sa han och log. Jag nickade. "I'd love to!" Sa jag. Jag frågade vart han bodde, och sen stack han. Jane kom upp bakom mig. "Do you know that guy?!" Frågade hon. "Yes.." Svarade jag. Hon vände om och gick mot köket medan hon sa: "Oh my god."
 
Jag öppnade dörren in till Lauras lägenhet med en nyckel, hon brukar nästan alltid låsa dörren. "I'm hooome!" Ropade jag. Jag mötte Laura i hallen och sprang fram och kramade henne. "Why are you sooo happy?" Frågade hon. "You know that guy Harry I met in Spain?!" Laura nickade. "I met him today in Janes café!!" Sa jag och skrek lite utav glädje. Laura och jag stod nu och hoppade upp och ner i hallen och tjöt av lycka. Lite överdrivet kanske, men det var ganska kul. "I think I must leave now, and go home." Sa jag. Laura hade nog tänkt samma tanke, eftersom hon hade ställt min väska vid ytterdörren. Jag kramade om henne och gick sedan hem. Imorgon ska jag träffa Harry, det kommer bli så kul. Medan jag gick hem tänkte jag bara på Harry, så "resan" hem, eller promenaden, gick fort. Klockan var rätt mycket, och det första jag hörde när jag steg in igenom dörren var mamma och pappa som kom till hallen för att säga hej till mig.

Del 6! TACK så hiiimlaaa mycket för era kommentarer! Är så kul att logga in här och läsa en massa fina kommentarer från er!! <3 Har inte direkt någon aning om vad som kommer att hända nu, men jag kommer tvinga mig själv lite till att hitta på små saker som jag sedan kan skriva ned här. Fick JUST NU en idé, hmm...
Denna delen vart även lite kort, men som sagt inte så mycket idéer just nu, och jag vill ha med en del nu, och resten sen osv! :)
Haha, hoppas ni gillade denna delen! <3

Kommentarer
Postat av: tina

gud vad bra skrivet! :)

2012-10-03 @ 13:10:49
Postat av: Leyla

SUUPER!!
GUUUD VA BRA DEN ÄR!!

2012-10-03 @ 17:45:51
Postat av: Moa

JÄTTEBRA!!
KRAM<3<3

2012-10-03 @ 18:19:39
Postat av: Elvira

SUPER BRA NOVELL!!
Verkligen bra!!

2012-10-05 @ 14:42:57
Postat av: Anonym

Grymt bra, älskart! Jag har bara en fråga...När du kommer på vad som händer efter, kan du inte skriva flera inlägg fast du kan typ tidinställa dem så att inte alla publiceras på en dag eller samma gång fast så vi får mer att läsa? :P

Svar: Tack!!Jag brukar lägga dom på tidsintällt ibland, gjorde det förr men ska bli bättre på de!
odnovelleer.blogg.se

2012-10-07 @ 20:35:56
Postat av: Mellie

DEN ÄR SUPER BRA!!!
Men du skriver typ aldrig mer så det blir ju ganska tråkigt....
Alltså snälla skriv mer!!!

Svar: Tack!Ska verkligen bli bättre!!
odnovelleer.blogg.se

2012-10-09 @ 07:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0